Examene cu brio!

examene cu brio
 

 

Atitudinea fata de examen constituie pilonul principal al unei etape de examinare.

Fac tot ce tine de mine, omeneste posibil,  sa ma pregatesc cat pot de bine pentru examen, tinand cont de contextul de viata dat si de timpul pe care il am  la dispozitie – aceasta ar fi o atitudine potrivita.

Rezultatul reflecta antrenamentul efectuat pentru examen, nu asteptarile noastre cu privire la examen.

Concentrarea pe rezultat creste presiunea si scade eficienta.

Concentrarea pe antrenament creste increderea in sine dar si efcienta.

Pregatirea pentru examen se realizeaza, cu prioritate,  printr-un antrenament:

– cognitiv,

– motivational,

– emotional.

Antrenamentul cognitiv presupune dezvoltarea strategiilor de invatare cum ar fi: strategiile de studiu, abilitatile de luare de notite si ascultare, strategiile de citire, intelegere; strategiile de scriere, cercetare; strategiile folosite la teste; abilitatile de organizare si gestionare a timpului; abilitatile de concentrare a atentiei.

Antrenamentul motivational prespune dezvoltarea motivatiei academice astfel incat procesul de invatare sa se poate desfasura in mod constant, cu un tonus cat mai bun.

Antrenamentul emotional prespune dezvoltarea autocontrolui emotional in situatii de testare si eliberarea anxietatii fata de teste care poate conduce la blocaje emotionale.

Daca nu stii de unde sa incepi antrenamentul sau cum sa il continui, te poti adresa unui psiholog care sa te ghideze in acest proces.

 

Merita sa faci tot ce tine de tine pentru a ajunge cat mai aproape de rezultatul dorit.

cere o programare!